Tuesday, January 06, 2009

Pysslingar.

När man dyker på främmande människors bloggar på nätet så slås jag ibland över hur otroligt pyssliga förvånansvärt många vuxna människor är i Sverige.
De sittter och virkar små svamphattar och köper långa band i organza som de knyter runt vackert inslagna paket. Eller gör söta burkar med konstiga saker i som blir fina bara genom att de sätter en tjusig etikett på med ett litet spetsband. Och på toppen av allt så fotograferas detta med avancerad lek med skärpan.

Missförstå mig inte, jag är inte hånfull, jag är gravt imponerad.

Vart får människorna all tid ifrån. Har de aldrig ett stökigt skrivbord som hindrar dem? En trasig limpistol, en tillknöcklat scrap-booking-ark? Barn, sambo, jobb?
Jag inspireras och blir dödstrött på en gång. Men lite måste man ju tänka att "kan dom, så kan jag!". 2009 ska bli året då det händer! Och under tiden ska jag göra fina etiketter på lådor och skicka handgjorda kort till födelsedagsbarn, och sy ännu tjusigare galaplagg.

I denna anda har jag börjat att försöka förändra bloggen lite, har som ambition att lägga in lite mer bilder här. Mest för det ser trevligare ut!

Så här kommer en bild på en gammal tankstation från sydafrika.

4 comments:

Anonymous said...

Liiiite hånfull är du väl?

Apropå bild; lägg upp en bild på Calle när han bredspacklar väggen i bar överkropp.

/K

Emma said...

Jätte liiiite i så fall... Men mest imponerad. Och lite avis...
Har du inte kollat in CJs blogg än!

Anonymous said...

CJ:s blogg? Tell me more!

/K

Anonymous said...

Fanns ju bland dina länkar... ibland är man inte snabb.

/K