Wednesday, January 21, 2009

Böny & Calajd



I och med att jag fortfarande inte får grepp om hur man laddar upp videoklipp från Youtube på bloggen (pinsamt!) får jag nöja mig med att delge er länken till denna fantastiska video.

Det hela hade sin upprinnelse i när jag i söndags såg en dokumentär om och med Brigitte Bardot på SVT. Brigitte berättade om sitt liv. Sitt händelserika liv och vilsna och smått turbulenta kärleksliv. Och helt plötsligt kommer en musikvideo när hon tillsammans med Serge Gainsbourg river av en fantastisk låt som heter Bonnie and Clyde.

Böny Parrker and Calajd Börrrrow.

Jag vill också sakna självdistans. Jag vill också ha plutiga läppar och en glugg mellan tänderna. Jag vill ha basker. Jag vill skreva med ett maskingevär i papp. Jag vill röka cigg som vore det sexigt med Kol.

Nu kämpar Brigitte för djurens rättigheter.

No comments: