Sunday, April 30, 2006

Lite rikare

Puh!
Är skittrött nu! De senaste dagarna har varit smått hysteriska. Sov 10 timmar i natt och lär nog göra det igen inatt...
Både Calles och min mamma har fyllt år denna helgen, så det har varit firande både lördag och söndag, med massa goood mat!

Det känns så bra att ha rensat ut vinden! Fick ihop 1600 spänn på marknaden! Inte illa! Fast det var inte många som var intresserade av mina kläder så det mesta har vi fått köra till Emmaus. Calles playstation med olika tillbehör gick dock med en gång. Tips till alla som går i marknadstankar, ta med alla gamla halvfulla parfymer och diverse annat från badrumsskåpet. Och ta med alla smycken du inte vill ha längre, allt sånt går skitsnabbt. Vi är i alla fall nöjda och en rolig erfarenhet rikare... Man lär sig spelet fort. Tillslut praktiskt taget skänker man bort grejerna som inte blivit sålda. Vår stammis-granne, Monika, lärde oss några knep. Hon var en riktig gammal marknads-räv. "Näe, jag är inte här så ofta längre, det blir bara nån helg i månaden"...

Nu har nästan hela Valborg regnat bort men jag är ändå på väg ut för en öl på stan (om det inte blir försent...). Annars däckar jag nog i sängen illa kvickt!

Har varit och kollat lite på nya handfat och dit går hela pengen... Men har hittat ett ganska fint som vi ska gå och kolla på, det slutar förhoppningsvis kring 3000 lite drygt. Jädra cremeburk!

2 comments:

Karin said...

Hej Emma!!
Hoppas att Valborg var skoj! I Åbo var det full fest som vanligt, hihi!
Sköt om dig

Emma said...

Jo, jag läste det! Gav mig lite finlandssaknad...!