Thursday, April 20, 2006

Swedish Idol

Jag har en ny idol, dvs. idolen i sig är inte ny, bara för mig.
Alice Timander, var har du varit hela mitt liv?!?
Denna 91 åriga tandläkare är en fantastisk människa har jag precis insett. Inte nog att hon uppnått den värdiga åldern av 90+, utan har fyllt detta långa liv med fantastiska erfarenheter.
Inte bara tandläkare och mamma: "Jag är äventyrare och politiker också. Och författare med fem böcker förlagda. Det som är viktigt är att få en översyn av vad livet bjuder på.--- Jag har hoppat fallskärm, bungyjump och kört trav. Jag är så nöjd med mitt liv."
I en fantastisk intervju i dagens Metro i dag delar hon med sig av sin livskunskap. På bilden i tidningen gör hon V-tecknet och har en glammig guldstass på sig. Om detta är ålderdom, låt den komma fort!
"Du har varit gift 3 gånger. Hur ska man inte välja man?"
"Man ska inte välja man för sin försörjning och inte nån som håller på med andra"
"Du var den förste i Sverige som hade bikini. Vart fick du tag på den?"
"Jag ritade den och gick till sömmerskan som sydde åt prinsessan Sibylla. Sömmerskan tyckte den såg oanständig ut och Tandläkarförbundets Kristna avdelning ville peta ut mig, som om jag inte skulle kunna laga tänder för jag hade bikini!"

(Om du vill läsa hela (kan ej länka...): http://www.metro.se/se/article/newsmotion/2006/04/06/68397/)

Jag vill vid vilken ålder som helst se på mitt liv med Alice Timanders ögon. Att kunna blicka tillbaka med sådan stolthet, tillfredsställelse och energi är ganska fräckt... Och ska man bli så gammal är det kanske en förutsättning... Jag blir varm!

Annars har jag shoppat en riktig sommarklänning idag och även solglasögon. Jag tror! Jag tror!
Har också varit uppe i Ljungskile och hälsat på en liten prins...! När han tar en i handen då smälter man... Flickorna på dagis är nog rätt nöjda med ögongodiset... Hans mamma är rätt ok också...

No comments: