Tuesday, May 02, 2006

Glass i solgass

Andre maj och första glassen i solen! Äntligen. Har till och med haft solglasögon på mig idag. Annars börjar arbetet med b-uppsatsen på riktigt nu. Det är bara att sätta igång. Imorgon blir det kick-off med vinprovning, ska bli himla mysigt!
Annars har magen krampat hela dagen, kanske är jag stressad i hemlighet, så jag inte ens vet om det själv. Har proppat i mig godis nu (jag tror att den medicinska termen heter tröstätning) och det vet vi ju hur godisvräkning bara är raka motsatsen till magknip...
Appropå sjuka matvanor så hörde jag ett fantastiskt uttryck som slog mig med häpnad häromdagen: bulimishoppa. Det kan vara så att detta är ett vedertaget uttryck som gått mig förbi, men det är ju oerhört målande för såna som tokshoppar och sedan lämnar tillbaka allt...

No comments: