Friday, May 19, 2006

Babybloggen!


Välkommen till babybloggen!
Denna lille fine saken har fått vattkoppor! Stackarn! Dagis verkar smått livsfarligt! Man blir sjuk varje dag. Tur att den tiden är förbi.

Fast jag har faktiskt aldrig gått på dagis. Jag gick hos dagmamma. Det var tillräckligt traumatiskt stundtals. Dagmammans dotter (lika gammal som mig) var rätt märklig alltså. Hon ville att jag skulle göra klippdockor åt henne hela dagen och så sa hon att Kina hette Kina båga. Som vuxen funderar jag på om hon egentligen sa Kinnarumma som man som Boråspendlare genast associerar till. Kanske sa hon Kina Rumma. Och inte båga. Jag kan ju ha hört/minnst fel. Eller så hade hon hört om någon som skulle åka till Kinnarumma och hörde Kina båga och trodde det hade med Kina att göra. Eller så visste hon inte ens vad Kina var och bara sa Kinnarumma. Det finns så mycket att tänka på på bussen hem.

Man fick fiskbullar hos dagmamman också. Usch... Själv kan jag inte ens äta köpe-köttbullar.
Nu känner jag mig orättvis, allt var inte elände hos Dagmamman. Man fick en intressant inblick i hur andra familjer hade det hemma. Det var nog bra tror jag.

Faktum är dessutom att jag också är sjuk (inte vattkoppor, tror att jag redan haft det). har ont i halsen och säkert ett kilo snor i huvudet. Jag fattar inte hur det hela tiden kan tillverkas nytt är man snyter sig hela tiden.
Usch...

Imorgon blir det examensfest hos Cajsa, ska bli mysigt! Hoppas vädret blir fint. Det var länge sedan nu...

2 comments:

Karin said...

Hej!
Det verkar bo en liten filosof i dig Emma :). Vackert så! Stackarn, hoppas att du inte blir förkyld. Ha ett fint veckoslut gumman.
Vi hörs
Kram Karin

Emma said...

åh, man tackar!
Detssamma på dig! Ta det lugt nu... Hihi...
Kram!