Monday, May 29, 2006

Östermalm, Kungsholmen och Söder.

Har varit i hufvudstaden hela härliga helgen. Mycket mysigt! Vi bilade upp med Calles föräldrar i fredags. På kvällen blev det mysig middag på lesbisk krog på söder. Kul också att träffa resterande delen av familjen som man ju inte ser så ofta pga de bor i stockholm. Vi spatserade runt hela söder på lördagen och shoppade (och så klart ett besök på Åhléns). Kvällen avslutades på en trevlig fashionabel restaurang (vet ej vart den ligger eftersom jag inte vet vart någonting ligger i Sthlm) med en underbar smakupplevelse. De nya erfarenheterna för kvällen för mig var: Snigel, Sake och kobebiff. Varav de två senare är något jag kan tänka mig igen.
På söndagen var det fika på Annas mysiga café som var helt i min smak, med färgglada tapeter, goda mackor och stooora bullar.

Shoppingresultat:
Emma: 1 linne, del i salladsbestick.
Calle: 1 T-shirt, 1 par jeans, 2 par skor (ok, ett par fick han i present av sin bror), 1 par solglasögon, andra delen i salladsbesticken.

Calle kan konsten att shoppa, men han har iofs. ett väldigt trevligt sällskap när han gör det. Själv får man höra "Äh, fy f-n vad varmt det är här, jag väntar utanför!". Ja, då stannar man ju såklart jättelänge där inne själv... Så mina 7 efterlängtade minuter på Zara resulterade inte i någon påse. Hur som helst är Calle supersnygg i sina nya grejer och är dessutom nyklippt också. Så det gynnar ju även mig...

No comments: