Thursday, March 05, 2009

Somliga går i trasiga skor

Försöker inte på något sätt få det till att jag befinner mig i rännstenen. Snarare än pengabrist beror mitt skoproblem på tidsbrist och totalt ointresse för att plöja igenom butiker för något smart skodon. Att handla skor ska ju vara en sån där grej många människor älskar mest av allt att göra, men jag är inte ett fan.

Skor är nästan alltid dyrt. Kläder kan man ofta hitta bra grejer snorbilligt, men skor, bra skor, de kostar alltid mer än man hade hoppats, tycker jag. Och iom att jag inte är gjord av pengar eller har ork att göra om skorundan gång på gång, måste jag liksom införskaffa en medelsko. Okejsnygg, hyfsat prisvärd, promenadvänlig och passa till både klänning och byxa. Jamen vad ska man ha på fötterna då? Strumpor?

Nästan alltid gör jag mina skoköp i helt fel läge på säsongen, och när det gått så långt att den gamla skon är död och jag på riktigt inte har något att gå i. Detta kan vara den största anledningen till min totalt katastrofala skogarderob. Det blir nästan aldrig snyggt, det blir oftast inte så skönt.

Snacka om att ha problem alltså.

No comments: