Wednesday, March 11, 2009

En bromskloss

Nu har det blivit nya bromsklossar på bilen. Inte så farligt dyrt faktiskt. Och fort gick det.
Det skulle vara kul att veta mer om bilar tycker jag. Jag kan förstå dom som tycker det är kul att meka med bilar. Ha på sig en blå overall och stå och putsa någon liten pinal man skruvat loss från ett ställe som man faktiskt vet vad det har för funktion. Det är lite som att lösa suduko, eller brodera. Lite klurigt och pilligt. Fast också fasansfullt smutsigt.
Det är synd att jag inte är så intresserad bara. Det finns så mycket annat som är skoj. Men det vore coolt att kunna bygga meningar som har någon vettig innebörd med ord som bromsskiva, motorlock, vattenpump och kamrem.

2 comments:

Calle said...

Skall min älskling sadla om???

Emma said...

Hihi... varför inte... Jag är nog lite av en naturbegåvning när det gäller bilar. Mmmm... det är jag nog...