Sunday, October 29, 2006

Pysseldag med brunchpaus





Pysseldagen var en lagom blandning av konstant matintag, pyssel och ivriga samtal om livets stora och små, alltifrån hjärtinfarkt till saxar, julfirande med skilda föräldrar och bästa fotoframkallningen i stan, the Rabbit och frånvaron av ideologi i partipolitiken. Har under dessa premisser lyckats pyssla ihop nästan en hel väska. Har bara ett handtag kvar. Linn hann måla nästan en hel tavla... Jag är imponerad...
Jag tror att bränslet från den smarriga brunchen (och härmed syftar jag på det goda brödet och plättarna och inte på Bloody Maryn) höll humöret på jämn och tålmodig nivå. Vad de andra gick på vet jag inte, kreativt tjack kanske.
Jag saknade den öppna elden ganska mycket, utedasset inte riktigt lika mycket, men det var ändå tillräckligt kallt i ateljén för att stundtals ha raggstrumpor på. Ingen sjöutsikt, men dock en viss utblick ut över Bangatans dagliga puls.

Imorgon tar jag mig i kragen och åker till Borås, har införskaffat vinterjacka nu, så nu kan jag möta Borås bistra klimat lite mer avslappnat. Imorgon är det också en ny vecka, denna veckan ska bli produktiv!

No comments: