Wednesday, September 26, 2012

Foto på pränt

Igår fick jag en sån här.
En riktig proffsig fotoskrivare. Och jag skriver fick gör det var en hopskramlad födelsedagspresent från mina närmast sörjande.
(Bild från Epson)


Det är en Epson WorkForce Pro WP-4025 DW  och den verkar faktiskt riktigt bra. Den är gigantisk. Men bra. Vi har skrivit ut några bilder på lite olika sorters papper och de blir bra. Det ser "riktigt" ut.
Jag har läst på en del om fotoskrivare i mina efterforskningar och det verkar som om många amatörfotografer med ambitioner ändå tycker att en egen fotoskrivare bara är dyrt och onödigt. De bästa kopiorna beställer de hos nåt proffs ändå. Jag inser att de har en poäng. Att skaffa en fotoskrivare är väl kanske inte något man gör för ekonomins skull, så är det nog. Men det är däremot något för det stora nöjets skull, det märker jag redan.
Sedan digitalkameran har jag nästan inte en bild i pappersformat och det tycker jag är synd. Det känns som ett större projekt på nåt sätt att beställa kopior. Och när man väntat tillräckligt länge känns det så dyrt att beställa så många på en gång (även om det självklart är billigare, men det är mycket pengar att punga ut med).
Jag hoppas min skrivare ska råda bot på detta. Hoppas på många fina konstverk på väggarna nu!

No comments: