Wednesday, September 19, 2012

Desperate grannfruar

Så hände det sig så att det inte bara var jag som gått vilse i framtidsdrömmarnas land. Under samtal vid lekplatsen visade det sig att flera (håll i er nu för kommande mossig titulering) grannfruar befann sig på exakt samma plats som jag.

Vad ska vi göra med våra liv?

Visst, inte exakt på samma plats, en av dem hade precis blivit sjukskriven för att arbetet gjorde henne sjuk. Tillbaka till ruta ett alltså.
Jag funderar och funderar, det verkar som jag inte är ensam om det. Lustigt nog var vi fler som av olika anledningar valt fel från början. Kanske tror man att den där känslan ska förändras och det man väljer kommer bli det rätta för att det är ett rationellt val.

Men den stora frågan kvarstår: vad vill jag göra egentligen?

Tills dess...




No comments: