Sunday, December 06, 2009

Sovande skönheter


Nu är det alltså klart i vårt sovrum, och vi har flyttat tillbaka. Allt ser så glansigt och glammigt ut nu när det är helt utan en skråma. Det gör att resten av lägenheten, med undantag av köket ser lite skabbigt ut. Jag stör mig plötsligt jättemycket på små skråmor på listerna i hallen och takfärgen i vardagsrummet tycker jag numera att det ser ut som om den är rökskadad.

Hur som helst ska jag inte ägna mig åt att klaga, för jag har inget att klaga över.

Vi sover nu i ett rum som är alldeles skinande rent och fint. Och snart ska en liten person flytta in hos oss. Hoppas den kommer trivas. Den har fått en fin säng i alla fall. Känns nästan lite pirrigt, som att få gäster som inte varit hemma hos en tidigare. Man vill ju att allt ska vara top notch. Vår nya inneboende ska få bo i ett palats.


Hade detta varit MTV Cribs hade jag sagt att det är här "the magic happens", men jag förskonar oss alla från det.

Här ska vår nya familjemedlem bo. Lite vitt nu kanske, men det kommer bli mysigare. Här ser ni också vilken fantastiskt vacker utsikt vi har från vårt sovrum.


De sitter inte uppe ännu, men detta är våra tjusiga sängbord som ska upp på väggen så fort vi bestämt hur högt de ska sitta.

2 comments:

Davida said...

alltså detta var det underbaraste jag sett! tapeten alltså!

Emma said...

Tack! Visst är det! :)
Din mamma och pappa var här förra veckan, så dom kan berätta om liveupplevelsen...