Tuesday, December 15, 2009

Äntligen hemma?

Sista dagen på jobbet!
Vilken sjuk grej.

Jaha, nu ska jag inte gå till jobbet på ett helt år. När hade man ett helt år ledigt senast? Jo när man var 5 år.
Okej okej, man är inte "ledig", men befriad från prestationer då? Befriad från att gå upp och sminka sig och vara pigg, fräsch och alert varje dag?

Det är ju inte klokt hur vi har det i Sverige faktiskt, vi får betalt för att vara hemma i ett och ett halvt år med våra egna barn. Det är bra grejer det.

2 comments:

Davida said...

utan prestation vet jag inte riktigt. är nog ganska krävande att föda fram och ta hand om en liten bebis :D vad jag förstått iallafall! hehe

Mollis said...

Spännande! Det var trevligt att ses sist! Jag hoppas du mår bra! Nästa gång vi ses är du väl mamma antar jag!