Sunday, September 13, 2009

Vandrare, havet dig hälsar...

Som blivande förälder förväntas man nästan vilja flytta. Och vad jag förstått är det också väldigt vanligt att man gör det, gärna samma vecka som bäbisen är beräknad.
Jag har inte kännt att jag haft så bråttom på det planet, i alla fall inte för att vi bor för trångt. En nyfödd kräver inte så stora ytor direkt. Men visst, en drift att boa sipprar fram ibland och det känns framförallt som det vore praktiskt att få fixat de ommålningar och sånt i lägenheten vi redan planerat innan man drar in en liten känslig varelse.
Men så känner jag en stark längtan till havet. Och när jag sitter här med en kaffekopp i gassande solsken på en brygga på norra älvstranden så känns det "hem-likt" på nåt sätt. Det sätter ett gammalt hisingshjärta i brand. Kanske blir det en flytt trots allt... Den som lever får se!

No comments: