Tuesday, September 08, 2009

Gubbsjuk

Då har man fått domen: högt kolesterol. Veckan innan 29-års dagen. Det lät lite väl vuxet för min smak.
Med mina gener är det ingen överraskning. Men ändå.
Jag tröstar mig med att det troligtvis har med mitt tillstånd att göra och att det kanske därför inte finns någon anledning att hetsa upp sig. Men ändå.

Inga mer ägg med Kalles på. Vilket kanske är lika bra, ägg med kaviar är ju ändå ägg med ägg på och låter ju faktiskt rätt äggligt. (Dedikerat till en läsare... ;)! You know who you are...)

För högt kolesterolvärde. Det är gubbigt.
Jag har lite för många vuxenpoäng på G nu. Måste bo kvar i vår tvåa ett tag till tror jag.

4 comments:

Anonymous said...

Äggande inlägg!

Trodde senaste forskningrönen sade att det var helt ok att äta ägg pga att det innehåller "bra" kolestorol (sk HDL) och inget LDL. Men men, vem ska man tro på, tro på, tro på när...

/K

Emma said...

Där ser man... Kanske inte behöver ta i så då... Men pappa varnar ju för räkrom, så kaviaren verkar fortfarande hänga löst...

Davida said...

jag tror chips är dumt..

Emma said...

Allt som är gott verkar dumt...