Tuesday, May 08, 2007

Tuff brud i lyxförpackning!

För alla som undrar hur planerandet går (ja, med vårt bröllp alltså...) så har vi gjort en hel del framsteg denna veckan!

Arbetet med inbjudningskorten har kommit längre än "ja inbjudningskort ska vi ha". Vår privata bildbehandlare jobbar för fullt på våra tokiga idéer...
Önskelista är "registrerad" på en viss butik i stan
och i dag:
brudklänning: check!

Efter att ha provat mig svettig (på Svahn, såklart.. tack alla proffsbrudar för käcka tips) så stod valet mellan "mycket enkel i frasigt siden" och "fluffig, draperad med brodyr". Vad valet blev kan få bli lite av en överraskning för er. Men för den som känner sig lite plufsig (och kanske även kort) kan jag rekommendera att prova brudkläningar! Man blir mycket lång, smal, kurvig och ståtlig. Dessutom är de så styva att man står upp vare sig man vill eller inte. Jag visste knappt att jag hade en midja tills jag provade dessa kreationer. Jädrar, vad jag är snygg!

Blivande maken provade också lite granna och jag kände med en gång att det är en rätt stilig man jag tänker gifta mig med. Fast det visste jag redan...

4 comments:

Anonymous said...

En röst på fluffig brodyr! Och Calle i Kalle Anka-sjömanskostym!

Emma said...

Åh K att du kan vara så rätt på spiken! Kalle Anka kostymen var ledig 8:e september by the way, om du vågar...

Anonymous said...

Nä, jag har bestämt mig, det blir spindelmannenkostym för min del.

Anonymous said...

Jag röstar på det andra..
Tror att jag varit i fel butik, kanske måste jag skaffa en korsett oxå. De verkar dock obekväma att spendera en lång middag i...