Friday, June 02, 2006

Innocence maintained

Sommarlov! Vi klarade opponeringen och behövde inte komplettera ens. Skumt! Jag är så glad och stolt över oss. Vi var värda detta. Det blev därför också en rolig kväll igår som slutade lyckligt och inte i tårar som sist... Jag känner det som en revansch, att jag faktiskt inte är en så usel människa som opponenterna fick oss att känna förra gången. Jag har en ny syn, en lite roligare, lite mindre bitter, på uppsatsskrivande. Det är så sant som det är sagt; man förlorar aldrig oskulden, den måste bara underhållas.
Nu börjar alltså jobbet istället för skola, så jag vet inte om det är så mycket bättre, eller om man ska kalla det sommarlov... Men det är nog allt lite skönt ändå. Nu är jag ju helt ledig när jag kommer hem på kvällarna. Jag längtar efter att sitta och dricka kaffe på uteserveringar och snacka med människor jag tycker om och inte kolla på klockan. Sommar i stan är inte så dumt faktiskt. Det är rent av rätt trevligt.

Näe nu ska jag koppla av lite, ska ju jobba igen imorgon.

No comments: