Tuesday, June 27, 2006

Flugor dras till skiten...

Tyra Banks show. Varför? Varför tittar jag? Det är precis som när man råkat peta sig i naveln, man liksom bara MÅSTE lukta på fingret sen, eller när man tagit ut örhängena, man för direkt fingertopparna mot näsan för att få bekräftat att "ja, det luktar äckligt". Tyra Banks luktar äckligt, jag vet ju detta. Hennes påklistrade viskröst när hon ska säga något "allvarligt" "Sometimes...(andetag), sometimes I wear large, cause I have such a big...(andetag) booty....". "Today (andetag) we're gonna talk about s.e.x.!!!!!!!!! Yyyeeeiih!" "Janice Dickinson- the worlds first (andetag) top model."

Ena dagen leder hon ett anorexia-"gå-ner-fem-kilo-till"-modellprogram som går ut på att få små tonårstjejer att tro att modell är det högsta man kan bli som människa (yrkesmässigt). Fuck läkare, lärare, eller politiker. Andra dagen sitter hon i en soffa i sin egen talkshow med en ung tjej med ätstörningar och undrar varför tjejen inte känner att hon duger som hon är, och varför hon tror att det är så fint att vara smal. Ja hur kan det vara så tro? Fundera på det du, Tyra...

Allt detta för att plötsligt börja Walraffa som 150-kilos tjej i fat suit. Och sedan sitta och gråta ut i tidigare nämnd soffa med en gigantisk 200-kilos tjej på varje sida som får trösta stackars (gråtande!) Tyra, som aldrig blivit så illa behandlad som när hon hade fat suiten på sig... Om inte detta är grävande journalisitik så vet jag inte vad som är det. Janne Josefsson borde knäppa på TV:n och lära sig något. Det där med att ringa på dörren hemma hos folk, och sticka upp en kamera i ansiktet på dom, är sååå 2002.

Så varför tittar jag då? Är det inte bara att byta kanal, stänga av, blunda. läsa en bok? Jo, men på något sätt så kan jag inte byta kanal. Jag liksom bara måååste se vad som kommer hända idag, vad kommer hon säga? Hur kan man fylla ett fyrtiofemminuters program med så mycket dynga. Varje dag! Hur kan man få mig att titta på det? Det är som att ligga på sina händer och ha en fluga surrande i ansiktet.
Mitt enda försvar är väl att man ska lära känna sin fiende...
Yeah right...

1 comment:

Karin said...

Jag instämmer fullständigt. Jag har samma känsla varje gång jag "måste" se på Dr.Phil eller Oprah, eller America's Next Top Model. Trots att man sitter där med sin kritiska inställning till programmet, själva hosten eller vad man sen anser sig vara värt att kritisera, kan man inte låta bli att sätta på TV:n varje vecka för att se nästa avsnitt.

Ha en bra dag!!