Sunday, March 02, 2008

Major faux pas...

Aj aj aj... illa.
Nu går det en skälvning genom Magdalena Ribbings kropp tror jag...

Är på bröllop (mycket trevlig fest för övrigt!) ser ett långbord framför mig och ser hur en tjej pratar i mobil vid bordet. På ett bröllop. Vem har mobilen påslagen på ett bröllop? Vem talar i mobil vid bordet på ett bröllop? Jo denna tjej. Och ja just det, hennes bästa kompis vid andra änden av långbordet. Som är den hon pratar med. I mobilen. Vid bordet. På ett bröllop.
Jag tror jag ser i syne när jag förstår att det är varandra de två pratar med. TRE gånger!!! I tio minuter per samtal! Vad har man kommit på att man måste säga under en middag för att kunna ringa till någon tre gånger!!!
Hur gamla är de? tolv, tretton? Eller kanske rättare sagt 28! Näe, nu tror jag att jag har sett allt. Min mamma kommer få dåndimpen när hon hör om detta fatala etikettsbrott.

Annars är ju bröllop en fantastiskt rolig tillställning! Det var skönt att inte vara brudpar, bara koppla av och dansa och komma och gå som man vill! Men en natt på hotell hade krönt kvällen och varit ett schysst avslut tror jag i och för sig....

No comments: