Saturday, March 08, 2008

Even Steven

Då har jag gjort första dagen på nya jobbet! Det var väldigt smärtfritt! Väldigt snälla arbetskamrater, hjälpsamma och välkomnande. Chefen bjöd på lunch, så där löstes ju hela den problematiken. Dock är det på grund av en klimatanläggningsrenovering ohyggligt varmt och syrefritt. Alla som känner mig vet att detta är lite av ett bekymmer. Särskilt som jag var sen (till första dagen på nytt jobb!) och hade stressat ganska mycket.
Äntligen får jag lära mig något nytt! Saker och ting har en förmåga att lösa sig. Ibland är det inte bra, då blir det bättre sen. Ibland är det bra, då kan det också bli lite sämre.

Wikipedia är lite av en husgud i vårt hushåll. Här får man redan på faktiskt allt man vill veta. Och så är det så fint med hela den här kollektivtanken, att man ska dela med sig av den kunskap man har. Som en enorm webb-baserad studiecirkel. Det är nära nog en religiös upplevelse ibland när man ser hur någon plitat ner en hur lång och detaljerad historia som helst om ett så kallat smalt ämne.
Men så idag upptäckte jag en ny fantastisk feature på en redan fantastiskt sida: spoilervarning. Obeservera denna varningstext innan redogörelsen för filmen kommer. Jag tror att snällhet är väldigt 2008!

No comments: