Monday, February 07, 2011

En apa som liknar dig

Jag känner att jag lät lite arg i förra inlägget. Det är jag ingalunda.

Men jag blir så irriterad på den där allmänna vetenskapen som "folk" vill slänga sig med till höger och vänster och både det ena och det andra.
Och med "det ena och det andra" menar jag allt som rör barn.

När det handlar om barn är alla experter. Och man känner att så fort *man* nämner sitt barn så vinklas en annan del av hörselorganet fram på lyssnaren och den scannar av innehållet efter vad som helst som kan vändas till att "minsann, hon är mamma, hon är hispig".

Okej, jag började detta inlägget med att påstå att jag inte var arg så jag lägger ner yxan nu.

Jag länkar till något skoj istället.

2 comments:

apan said...

Tack för de vänliga orden.

Emma said...

Det var så lite. Keep up the good work. Hälsa vaktis!