Monday, April 05, 2010

Your regular svennebanan

En sak kan fascinera mig.
Vissa människor är väldigt osäkra på sig själva. Såna människor är ofta rätt jobbiga att umgås med. Sådana människor tar ofta andra människors val och livsstil som kritik mot sin egen. Minsta lilla grej. Allt från vilken tid man brukar stiga upp på morgonen till vilken storlek på bil man har, eller vart man bor.

Bara för att jag inte gör allt på samma sätt som dig betyder inte det att jag kritiserar dina val, eller ditt sätt att leva. Jag tycker antagligen inte så mycket om vad du väljer eller gör, och gör jag det så tänker jag att det funkar för dig, jag kör på min grej.

Detta är väldigt lustigt för mig för jag är så ohyggligt svennebanan att min livsstil knappast kan verka provokativ eller alternativ på något sätt, om man nu inte anser att helt vanliga svennebananer är provokativa.
Varför kan man inte bara få vara den man är och tycka, tänka och leva som man vill? Kan vi inte vara vänner ändå? Är det inte det som är det roliga?

No comments: