Thursday, February 05, 2009

That's a wrap!

Näst sista dagen...
Har jag tagit ordentligt vara på denna tiden nu då? Jag måste ge mig själv svaret: På det hela taget, ja.

  • Min förhoppning var att jag skulle koppla av och ta det lugnt och ha det kravlöst. Check.
  • Att jag inte skulle ha dåligt samvete över att inte prestera. Check.
  • Att jag skulle träffa mina mammalediga vänner och ha det mysigt. Halv-check, missade en...
  • Sätta in foton i fotoalbum. Näe...
  • Skulle se till att det var lite mer ordning bakom kulisserna i hemmet. Halv-check
  • Kolla på dagtids-TV. Check.
  • Försöka ta mig ut och luncha med kompisar. Check.
  • Städa ur mitt gamla flickrum. Ska göra det idag.

Inte för att det var så mycket man kunde göra av tiden, så att säga, men ändå, man kan ju göra det bästa av allt. Men ändå, det har varit mindre smärtsamt än jag trodde. Och jag är mycket mer rörlig. Men har förstått att denna sista veckan är till för att parera illamåendet i sviterna av ett flitigt värktablettsanvändande. Och så trött jag varit. Det har varit en match att ta sig upp varje morgon (dels för att jag måste vagga upp mig till en swing på sidan för att alls kunna ta mig upp). Efter det brukar jag titta på TV en halvtimme innan jag gör frukost. Det kan bli mycket problematiskt nästa vecka...

Igår var jag och hälsade på mina kollegor i sprillans nya lokaler. Superfint och jättestort! Och så ljust, inte nog med fönsterplats, har fått en ny vit bänkskiva på skrivbordet också. Allt såg skinande vitt ut. Trots att jag varit borta i tre veckor och de har flyttat under denna tid kändes det som om det var igår jag var där sist.

No comments: