Friday, December 21, 2007

Nästan inte 2007 mer.

Nu är det nytt år på g, ny almanacka inköpt och lite roliga grejer redan inpräntade.
Man blir sugen på något nytt, det nya livet! För att utvecklas måste man väl röra sig i någon riktning och man brukar kalla det att röra sig framåt. Det låter roligt och skönt. Också ganska meningsfullt. Om man inte rör sig, utvecklas man inte? Man kan tänka att det sker någon typ av utveckling även i stillaståendet...? Trixigt.
Nästa år händer en del skoj, och jag har även bestämt att 2008 blir året då jag säger upp mig från mitt jobb. Om det så blir 29 december, 2008 så ska det bli det året då jag säger upp mig.

För att summera 2007:
2 nya människor har kommit till världen.
Slutat plugga (nästan...).
Jag (och många andra!)har gift mig (sig).
En begravning.
Ja faktiskt, 4 bröllop och en begravning...

Jag förutspår för 2008 ett och annat äktenskap, en och annan bebbe, en och annan flytt, ett och annat nytt jobb.

1 comment:

Emma said...

Alla mina förutspåelser har slagit in, och det är bara april! Jag ska starta telefonlinje!