Thursday, December 06, 2007

Hey Nikita is it cold?

In your little corner of the world?

Finns det på denna jord en vidrigare människa än Valjakkala? Eller förlåt, Nikita Fouganthine... Han sänder verkligen kalla kårar genom min kropp. Hans fula nuna och hans totalt empatilösa utstrålning borde få honom själv deprimerad. Vad taskig jag är nu och såna personliga påhopp sen! Visst tror jag på en andra chans och allt det där, men denna människa verkar liksom på något sätt stå över allt vad bot och bättring är. Han blir bara läskigare ju äldre han blir och längre hans pipskägg blir. Jag hoppas för Nikitas skull att livet visar sig från den lite ljusare sidan i fortsättningen och att människorna i Åmsele kan få ro och frid.

För övrigt blir ju låten Nikita av Elton John plötsligt kusligt läskig; observera valda stycken ur texten:

Oh I saw you by the wall
Ten of your tin soldiers in a row
With eyes that looked like ice on fire
The human heart a captive in the snow

And if there comes a time
Guns and gates no longer hold you in
And if youre free to make a choice
Just look towards the west and find a friend

Snö och finland är ju inte en lång boll direkt; ögon som is, vid "muren" alltså fänglesets murar, "guns and gates", det är som en direkt framtidsreferens av Elton. "Look towards the west", ja det gjorde han och det var ju västerut allt gick åt skogen...

I övrigt har jag på en vecka sökt 6 jobb! Jag tackar min nuvarande arbetsplats för inspirationen och riktar ett särskilt tack till en särskild händelse förra veckan. Eld i baken har jag fått i alla fall!

No comments: