Thursday, August 16, 2007

Jobb o jobb o jobb

Mitt liv och tankar kretsar mycket kring jobb just nu. Och att prata om jobb.

Jag har ju ett jobb. Ett jobb som jag har tröttnat lite på. Det finns inget mer att hämta för mig där längre.
Men samtidigt kan jag ju vara glad att jag ens har ett jobb. Det är ju inte alla som har. Men frågan är hur länge till... Eller alltså jag har ju kvar mina helger men man kan inte överleva på en 2,45% tjänst. Så jag oroar mig att jag inte ska få mer jobb på ett jobb jag inte längre vill ha egentligen. Usch, det känns himla bortskämt.

Så ibland går man igenom stunder av examensångest och allt känns skit och som om man är ohyggligt fattig (fattig som en bostadsrättsägare ungefär). Det känns som om man inte har förtröstan och att man typ har gett upp efter ha sökt inte ens tio jobb.
Men så stunden senare tittar på man anställningsintervjukläder och tänker "om jag får det där jobbet så borde jag ha en sån skjorta, ett par såna skor" osv. Snacka om att ha gett upp, när så enkla saker som damkläder är det som keeps me hanging on. Och vad går mitt nuvarande arbete som jag inte längre vill ha ut på?
Damkläder.

1 comment:

Anonymous said...

Häng in och hav förtröstan! Plötsligt händer det... //Cajsa