Wednesday, June 06, 2007

Glad nationaldag!


Det är otroligt, det är bara ett år sedan jag satt här och blajade om huruvida man skulle säga Grattis på nationaldagen, eller glad 6:e juni. Fick nog aldrig riktig klokhet på den fronten. Det känns hur som helst, som man säger; precis som igår...

Men helt otroligt, ETT år! För att illustrera för en själv vad ett år egentligen innebär, så kan man gå igenom sina fotografier. De finns i kronologisk ordning i fotoprogram på ens dator. Det är som att de faktiskt är insatta i album. Och om jag då gör det så ser jag att det senaste året har gått helt sjukt fort: Folk har gift sig, små små människor har fötts eller börjat gå (eller blivit till). Vi har flyttat. Calle har fyllt 30 och börjat plugga. Vi har förlovat oss och planerar ett bröllop. Vi har renoverat kök (som vi inte längre bor i).
Mycket vatten under broarna. Är det detta 6.e Juni egentligen skall symbolisera för mig, en nyårsafton mitt i försommaren?

No comments: