Monday, March 26, 2007

Goran.

Förlåt det har dröjt lite...

Glömde säga angående Dolly konserten att Mickey Dee satt på samma rad som oss...

Ikväll kommer sista delen av Göran Persson dokumentären. Jag skall spänt bänka mig. Jag facineras av denne man. Om man vet med sig att man faktiskt inte alls är en sympatisk man, om man vet att man inte heller betraktas som en sympatisk person, varför går man med på att göra en dokumentär om sig själv där detta bara befästs för varje minut som går, för varje ord man säger. Jag själv har väl förstått att han är rätt pompös, pretentiös, maktkåt och självcentrerad redan innan. Men SÅ pompös, pretentiös, maktkåt och självcentrerad kunde jag aldrig drömma om. Herregud, Anitra (denna förtjusande fnissiga, ärtiga dam i övre medelåldern) måste ha ett otroligt Florence Nightingale-komplex, annars förstår jag inte vad hon får ut av denna relation.

Jag blir nästan lite generad när han går på med sina eviga "Hur kunde XXX göra så mot STATSMINISTERN, mot regeringen?", "Jag sa till honom, du kan inte göra så här mot STATSMINISTERN. mot regeringen!", "Detta var ju ett hot mot STATSMINISTERN, mot regeringen", "jag kunde inte skiljas, jag var rädd, vad skulle hända med STATSMINISTERN, med regeringen?"

Någonstans i Sörmland går en mycket ensam man som "tar sig tid till eftertanke" och förmodligen funderar på vem han är nu, nu när han inte längre är STATSMINISTERN.
Herr Sten, jag säger bara: All lycka! Spänn av lite...

No comments: