Tuesday, September 05, 2006

Vill gå!

Åååh, Marit kommer till Trägårn den 11 oktober! Vem vill följa med!? Låtom oss gå och glädjas! Hon ska dessutom signera skivor på Bengans på fredag, men då kan jag tyvärr inte gå...
Signera skivor... är det någon som köper skivor nuförtiden? Marits skiva önskar jag mig i födesedagspresent i alla fall, den kommer rätt lagom, fyller ju nästa lördag.
Det var faktiskt rätt längesen jag fyllde på musikförrådet så bara det är en skön känsla. När man har en ny skiva i handen, som man misstänker är väldigt bra, för oftast har man ju hört någon eller några låtar innan, men den kan ju också vara skit på det hela taget.

Satt i bilen för nån vecka sen och hade plockat fram en riktig gammal dänga att ta med som bilmusik. Alanis Morisette, Jagged little pill. En skiva som faktiskt fortfarande såhär tio år efteråt känns bra. Den skivan kan man ju dessutom verkligen kalla genombrott, jag tror det var fem eller sex låtar som blev hits... Den skivan köpte jag när jag gick i ettan på gymnasiet och var väl lite av målgruppen kan man säga. Alla texter sitter helt utantill fortfarande. Och man får en liten såndär "åh vad jag är missförstådd" känsla av ren nostalgi...

1 comment:

Emma said...

hihi... Nu fick jag det bekräftat! Det är alltså inte bara jag då...