Thursday, September 07, 2006

Snillen spekulerar

Har varit en dag då ärenden uträttats. Har varit över halva stan känns det som, men man får ta vara på den enda dagen sedan terminen började som jag inte var tvungen att åka till Borås.

Ärendena förde oss längs med vallgrven, på andra sidan Trägårdsföreningen, på vägen till drottningtorget. I vattnet upptäcker Calle två jättesnabba frigolitkartonger som driver i kanske 3 knop. Det ser verkligen inte klokt ut, dom åker jättesnabbt (snabbare än vattnet driver). Jag hajar med en gång att detta är ju motordrivna frigolitkartonger, som styrs av en dator och är del i ett konstverk. Jag tror själv väldigt mycket på vad jag säger tills jag hör det sägas i Calles mun: "Du menar alltså att någon har gjort ett konstverk och satt motorer på två jättefula frigolitkartonger och satt dom här i vattnet, och sitter och styr dom?"
Hmm... Jag har ju hört att dom inför EM la lite olika konstverk i kanalerna för att det skulle se fräckt ut och sett att någon skickat in och beklagat sig i GP att de inte tagit bort dem än, men två frigolitkartonger, misstänkt lika skräp...?
Calle är faktiskt också lite förvirrad, de åker så snabbt och snurrar runt och byter riktning... Har fiskar fastnat under kartongerna?
Förvirringen avtar dock lite när båda kartongerna till slut åker in i en krök i vallgraven och ansluter sig till en hel massa skräp som liksom fastnat på samma ställe... Och sedan inte flyttar sig igen... Kanske har den som styrt dom tagit lunchrast... Om detta blir vi nog aldrig varse.

No comments: