Thursday, August 24, 2006

Gilmore Girls

Det bästa med hösten: Att de bästa serierna börjar igen.

Och den absolut bästa serien, den enda jag ens besvärar mig med att "följa" (som jag tycker är ett lite nördigt uttryck; jag får känslan att man försöker få utsagor som "Jag följer Hem till gården", till något lite seriöst, liksom viktigt, uttrycket "följa" gör sig bäst i sammanhang som "Jag följer valkampanjen". "Jag får araben om jag missar Hem till gården" är mer korrekt språkbruk tycker jag.)
Hur som helst Gilmore Girls började i tisdags med en något vacklande start. De gudomliga dialogerna kändes urvattnade och konstlade. För er som såg det så är det bästa exemplet avsnittet då Rory hänger med brudtärnorna som gör sig i ordning inför bröllopet. Det bästa var dock att Rory äntligen blev av med sin sjaviga pojkvän. Avsnittet var lite hattigt och stillade inte min längtan efter harmlös underhållning. Tacka vet jag Seventh Heaven.

No comments: