Friday, February 15, 2013

Skaffa lite ordning.

Tänk, jag skulle så gärna skriva varenda dag. Jag är föräldraledig, hur svårt skulle det vara egentligen? GÔRSVÅRT!!! Annars skulle jag väl göra det fattar du väl.
Ta idag och igår.
Igår, min man var hemma ett par timmar på förmiddagen medan stora var på dagis. Att sätta sig och skriva några rader, det borde man kunna unna sig. Näe, man tvättar, äter lunch, utvecklingssamtal på förskolan (usch, nu höll jag på att skriva dagis) går en promenad, rensar papper, stryker kökshanddukar och så är det dags att hämta på dagis. Sen är det mellanmål, lekplatsen, av och på overaller, Emil i soppskålen, steka blodpudding, leka med bilar, tvätta ännu mer, fylla diskmaskinen, natta barn, sätta sig i soffan, nollställa.

Varför får jag inte till det! Det är som skrivkramp utan att ens försöka.


Jag ska jobba lite på strukturer.
Om en vecka kommer en ny dator till hushållet. Kanske då!

No comments: