Sunday, February 24, 2013

How now brown cow.

Jag trodde nog aldrig det skulle kunna gå så bra för mig att amma som det gjort denna gången. Förra gången var en sån kamp för att få det att funka så det var skönt att det gick lätt att sticka till en flaska titt som tätt.
När lillen föddes hade jag bestämt för att mjölken skulle flöda och jag vill med bestämdhet hävda att det var det som gjorde att mjölken gjorde det. Han sprang iväg på viktkurvan och började sova låååånga pass på natten mycket tidigt. Det  var affirmation. Man föreställer sig något och så liksom blir det så. Jag hypnotiserade fram mängder av mjölk.

Men att det skulle behöva finnas en baksida på detta...
Nästan sju månader senare vägrar den lille att äta något annat. Något annat alls. Inte ens bröstmjölk på flaska går bra. Mamma ska vara där, mjölken ska vara färsk. Jösses!
Jag är så trött. I ryggen, huden (åh, dessa klösmärken), i huvudet, på kläderna, på allt. Jag blir anti. Vill vara fri. Samtidigt är detta det liv jag har valt och det är vad jag vill. Det är ju en så kort period i det stora.

Ge mig en dag för mig själv och en god natts sömn, så kan jag fortsätta ett tag till.

No comments: