Wednesday, August 24, 2011

Härmis!

Som sagt vi måste inreda vårt hem. Och imorgon är det dags för nätauktion här. Jag har "bestämt" mig för ett par stolar som vi vill ha.

Medan jag surfade runt i katalogen fastnade mina ögon på ett fantastiskt objekt. Hermès scarves. Två stycken i en liten fin, fulländad orange ask.
Det har sedan ett par år varit lite av en våt dröm att en dag äga en äkta Hermès scarves.
För några år sedan vågade jag mig in i en Hermès boutique. Och drömmen skenade iväg. Tills jag tog mig en titt på prislappen och hade det varit en tv-serie då hade man hört ljudet av en grammofonskiva som hakade upp sig.

En dag, då ska min dröm gå i uppfyllelse. Jag har lämnat porslinsdrömmarna bakom mig nu, jag har allt jag behöver på den fronten. Nu är det scarves. En sån samling det kan bli!
Och antagligen kommer jag botanisera här under ett par år som det kommer ta mig att gå igenom dom alla och slutligen bestämma mig för vilken som kanske en dag kan bli min...

Den här...?


Eller, hallå! Den här?





(Alla bilder är tagna från detta fotogalleriet)

En ansenlig mängd av motiven har med hästar att göra på något sätt. Och trots (eller är det kanske på grund av) min hästskräck så tycker jag att dom är så vackra! Tänk vad vackert ett betsel kan vara bara det är avtecknat och guldfärgat på en sidenscarf. Jag tror detta kan tas från kognitivterapi-budgeten som ett led i att jag ska förlika mig med hästar, stall och ridning och inte från förlustelsebudgeten. Mmmm, detta är för min hälsa, mitt välbefinnande på sikt. En investering.Det kanske till och med går att dra det på sjukförsäkringen?
Vilken tur!

No comments: