Thursday, October 28, 2010

Twitter schwitter

Tycker inte att jag är helt novis när det gäller Internet. Eller webben som en av mina lärare på bibliotekarieprogrammet ville framhärda att det hette. Jag hajar. Jag nyttjar.

Men vad fasen är twitter egentligen? Och vad är syftet? Vad får man sagt man egentligen?

Jag frågade någon om det var som en blogg med uppradade facebookstatusar och den personer sa att det typ var så.
Men jag fattar ändå inte. Jag fattar liksom inte meddelandena? Vad betyder alla snabel-a:na? Är man hemma hos någon? Referar man till den personens twitter? Vill man rikta meddelandet till den personen?

Varför inte bara uppdatera statusen på fejan? Varför inte sms.a den man vill meddela något? Varför inte skriva en blogg om man vill säga något?

Tusen frågor. Twitter förbliver ett mysterium...

No comments: