Thursday, February 18, 2010

Det snöar igen och igen och igen!

Detta har varit min drömvinter. Jag kan ha nämnt det någon gång förut. Jag älskar snö!
Men så typiskt då att jag varit så förhindrad att njuta av den. Från november hade jag sån foglossning att det längsta jag vistades ute var från porten till bilen, från bilen till jobbet. Sedan födde jag barn och mellan amningarna var det svårt att dra fram vagn och att sedan dra den i ishalkan har inte varit lockande. Nu har jag kommit ut ur bubblan lite och kan ta mig ut och det är ju helt underbart! Jag har förstått att de flesta av er andra är rätt trötta på eländet. Och åker man kollektivt kan jag tänka att man är trött på konstanta förseningar. Sedan hänger det ju läskiga istappar på alla tak också.

Men ändå. En helt vit vinter. Inget slask!
Jag hörde att vita vintrar inträffar var sjunde år i Göteborg. Nästa gång är alltså lagom till Nils första sportlov!

Nu ska jag ut och njuta av det så länge det varar. Efter det ska jag köpa gummistövlar.

2 comments:

Mollis said...

javisst är det helt underbart med snö! Idag har ju varit helt fantastiskt fint vintervår! Det hade varit trevligt att komma och hälsa på dig och NIls snart! Vad tror du om en kaffe i veckan? Kram

Emma said...

Träffas gärna, men nästa vecka passar bättre! Kan alla dagar tror jag!