Saturday, October 31, 2009

Lite la dolce vita...!

Det är ett tag sedan som jag fyllde år men det är ändå denna helgen som jag skall inkassera mina födelsedagspresenter. Därför sitter jag nu här framför datorn medan plättar blir stekta på spisen. Det är inte vårt telefonnummers slutsiffra som gäller på Ring så spelar vi denna lördag heller.

Vi ska senare under dagen äta lunch på något lyxigt ställe. Jag tänker mig kanske utsikten på Heaven 23 och det faktum att jag aldrig har ätit den där förbenade räkmackan.

Ikväll blir det sedan deckargåta på Nolhaga slott. Mycket spännande! Cluedo i verkligheten liksom. Jag är ju väldigt förtjust i Cluedo på brädspel, så det kan ju inte bli bättre. Jag hoppas på riktig Poirot-intervention på slutet.
Imorgon blir det mysig brunch på en liten gård utanför Åsa följt av Guys and dolls på Göteborgs Operan. Åh, det är också fantastiskt roligt! Framförallt hela grejen att sitta i en jättesalong och se på alla vackra ljusspel och den röda sammeten överallt. Hoppas man kan kasta en liten blick ner i orkesterbåset också.


Bild totalrippad från Göteborgs Operan.

No comments: