Wednesday, December 10, 2008

Här ska det bli åka av.

Idag har jag gått en kurs för att bli körkortshandledare. Väldigt trevligt. Och vad mycket jag kommer lära mig om bilkörning som jag redan borde kunna...! Vad jag menar är att man vet ju hur man kör. Men man kanske inte kan berätta om hur man gör.

En ny utmaning i alla fall, det ska det verkligen bli. Hoppas min elev inte kommer avsluta bekantskapen när hon har sitt rosa kort i plånboken bara.... Jag ska vara lugn och pedagogisk.
Någon som kan rekommendera bra platser för övningskörning? Förr fanns ju parkeringsplatser på kvällarna, nu är ju alla såna stora affärer öppna halva natten så de är svårare att hitta...

1 comment:

Emma M said...

så kul! Jag var handledare till min kära syster! Innan de införde att man skulle gå en kurs innan. Usch jag var nog mer nervös än min syster... fast hon fick sitt körkort tillslut!