Saturday, November 29, 2008

Ett steg framåt, två tillbaka


Än har man alltså inte hört alls.

Jag har blivit mäkta upprörd över denna vedervärdiga så kallade studie som hrmm...kritiskt granskats... av dagensledare.se.

Ursäkta, skulle jag tycka det var sexigt med en man som diskar? För att han på det sättet visar att han tar hand om mig? För att det är essentiellt för min hälsa att det inte finns ett diskberg? För att jag är en kvinna? Och att jag då får ett spel av odiskade tallrikar?

" 'Jag tänder på min man när han hjälper mig med disken. Han vet att jag måste få diska innan jag ens kan tänka på sex och intimitet. Om han inte hade hjälpt mig med disken skulle jag tycka att det var oattraktivt', säger en kvinna som blivit intervjuad i studien."


Jag hoppas att hon fick vara anonym. Och att hon aldrig mer fick "hjälp" med att diska.

No comments: