Thursday, December 28, 2006

Sagan om ringen

Hoppas alla har haft en riktigt fin jul! Sjäv passerade den fort förbi, har varit mycket upptagen innan och började jobba direkt på annandagen. Men den var trevlig i alla fall. Trots att jag luskat ut nästan alla julklappar innan...

Dock fanns det en överraskning jag inte ens kunnat ana mig till... Och det var i fredags när Calle helt magiskt friade till mig! Jag sa såklart ja!
Han hade bett min mamma om hennes mormors vigselring som jag skulle få en dag, men nu fick som förlovningsring istället. Så mina föräldrar visste, och mäklaren som gav oss den falska nyckeln till vår nya lägenhet visste och Calles föräldrar och syster som var i lägenheten (med den riktiga nyckeln Calle hade fått några dagar tidigare) innan vi kom dit och ställt dit champagne och en rosenbukett visste! När vi kom dit och jag såg hur vackert uppdukat med en ljusslinga runt buketten och glasen belv jag alldeles rörd och trodde det var han som vi köpt lägenheten av som hade arrangerat så fint för att vi skulle känna oss välkomna! Men jag hade fel...

Det var väldigt mysigt och romantiskt och det känns väldigt bra!

6 comments:

Anonymous said...

Grattis Emma o Calle!!!!

Emma said...

Tack tack! Gott nytt år på er!

Anonymous said...

Grattis till er båda. Det var mycket kul att höra vad som skett. Lycka till med flytten.

Karin said...

Massor med lyckönskningar från andra sidan Östersjön!! Grattis!!!! :) Oj vad glad jag blir!!!
Kram till er båda!

Emma said...

Tack alla! Ja, det är väldigt roligt det här! Man känner sig väldigt vuxen med en ring på fingret, samtidigt känns det som Calle håller mig i handen hela dagarna... Det är mysigt!

Mollis said...

Ett stort Grattis Emma och Calle!! Vad fantastiskt fint!