Tuesday, December 12, 2006

Är det jul igen?


Vem vet, vem har julstämmning? Nej, på med lite julmusik på spelaren och lite avkopplande glögg så kanske...

Stressen fortsätter helt ohämmat. Kan iofs ha att göra med att inget på listan betas av, inget av dom stora grejerna, bara saker som adressändra, flytta telefonabonnemang osv. Har fortfarande 3 tentor som ska in 10:e, respektive 12:e januari... De var ju fyra från början, men har lyckats skjuta upp en idag... Det kanske kan leda till en check på listan... En dag i taget!

Helgen bjöd därför på mycket efterlängtad avkoppling (och faktiskt julstämmning, det är något med kraftigt godismagknip och rapar med jäst-smak som får en att tänka på julen...) i söndags blev det massa julgodisbakning, som synes på bilden! Ni måste häpna! Såg också da Vinci koden på dvd, och den var inte alls så dålig som jag har för mig att recensionerna sa och jag hört ryktas. Dock var jag helt skräckslagen hela tiden för det har visat sig att jag har en albinomunkifobi. Tvingade till och med Calle att ta en omväg hem för jag vågade inte gå via den där läskiga trappan vid Handels. Det stället är alltid läskigt, men ännu läskigare när man har ångest för att bli överrumplad av en dåligt sminkad/blekt albinomunk.

2 comments:

Mollis said...

men så fint! Vad duktiga ni är på att baka!!

Emma said...

Vi kan faktiskt inte ta åt oss all äran, det är Calli som har gjort ritningarna, vi har bara bakat och byggt (med hennes hembakade deg dessutom..) men visst, det är fantastiskt fint..
Från en stolt...