Tuesday, July 04, 2006

Relalalalalaxa....

Shit, världens sommarlov! Dessutom mitt sista... (hoppas jag...) Jag bara slackar nästan, men det är faktiskt inte bara självvalt, har faktiskt försökt att få jobb, men det blir inte så mycket, så jag får vänta en vecka till och sedan blir det tre veckors intensivt kneg.
Ska åka till underbara Lysekil ikväll, mitt andra hem...

Har såklart redan tagit mitt första dopp i både hav och sjö. det var mycket behagligt och befriande, bägge två. Spenderade söndagen ombord på en segelbåt i goda vänners lag, en fantastiskt skön dag, även om vi inte lämnade hamnen förrän vid sextiden... Åååhhh, det känns som en sommar när man var barn! Vilket liv man lever!!! Fick rysningar av välbehag när trudelutten till "Sommar" började förut, då ringer det i klockorna och börjar vattnas i munnen, saft och bulle, Långeviiiik!
Livet är lugnt och ledigt, lunchar med väninnorna som värsta sexandthecity-bruden...Shoppar solglasögon och solfaktor, tar en kaffe i solen, tränar lite, dricker vin i fina glas, försöker att inte smälta bort i en salt insjö-pöl...

Nä, nu ska jag hämta mina nya glasögon! 2 par! Usch ut i värmen igen... Har flyttat in i en sommarklänning, som är det enda man kan ha på sig i detta vädret!

1 comment:

Karin said...

Låter lika härligt som vi har det :) synd att jag är instängd på ett kontor dagarna i ända. Så njut njut njut, du som kan!!
Ha det bra vännen
Kram Karin