Sunday, July 30, 2006

Drömmen

Måste bara berätta om en väldigt sjuk sak som hände härom natten.

Jag och Calle ligger och sover i sängen. Jag drömmer att det ligger en liten baby, en flicka, framför mig och sover. Calle drömmer i sin tur att det igger en liten pojke mellan oss. Helt plötsligt märker jag att flickan är borta! Vi har tappat bort vårt barn! Jag får panik och säger till Calle, "Hon är borta! Barnet är borta". Han kastar sig upp ur sängen, fattar direkt vad jag pratar om, och ska leta efter vår borttappade drömbaby.
"Han ligger nog i soffan" säger Calle, för att behålla lugnet i paniken. Han går och kollar men babyn ligger ju inte där så Calle letar igenom hela lägenheten och jag ligger i sängen helt förtvivlad, för vårt barn är ju borta, jag ropar "Hittar du henne?!?!?" Och Calle svarar "Nej, men jag hittar honom oroa dig inte!"
Sedan kommer Calle tillbaka in i rummet och bara "Men, vi har ju inget barn." Och ja, vad ska jag säga, nej just det, det har vi ju inte... Så vi lägger oss och sover igen. Under hela denna tiden är vi ändå liksom halvt vakna, det är det som är så läskigt... Kan två personer som sover brevid varandra drömma samma sak?
Jätte skumt, alltihopa.

2 comments:

Ellabellas blog said...

Fy så läskigt, men lustigt på en och samma gång! Har aldrig hört talas om något liknande innan...
Allt bra här på Island i alla fall...hoppas ni får det toppen i Frankrike!
/Elisabeth

Davida said...

:)