Sunday, May 22, 2011

Veckans höjdpunkt

Kan jag inte ha en dålig helg eller? Alltså, jag klagar inte. Men det är som att livet tar en lyckoskutt på fredagkvällen och sen rullar det bara på.
Tvätta fönstren blir kul. Hänga tvätt är skönt. Dricka kaffe en erotisk upplevelse. Åka en sväng med bilen: ett oändligt äventyr. Fullspäckat IKEA, okej då. Spöregn en hel dag, vem märker sånt?

Medan jag skriver åminner jag mig att jag haft ett par rätt dåliga helger under denna våren faktiskt, det har jag ju. Jag har ju tyvärr varit under isen ett par helger faktiskt. Men dessa fantastiska helgerna raderar de dåligas existens från almanackan. De finns inte, har aldrig funnits.

Idag fick jag också en stund ensam med min lillprins. Bara han och jag. Busa runt hemma, lyssna på "mik", klä på oss, äta, åka buss, inget märkvärdigt när man säger det högt. Men att uppleva det! Vilken känsla. Det kanske är det som är hemligheten. Det kanske är han som är hemligheten.

No comments: