Friday, August 27, 2010

Dagens outfit

Jag surfar ganska mycket. Jag har en aktiv internet-personlighet för att stjäla en väns uttryck, fast hon menar på att hon inte har någon internet-personlighet alls.
Hur som helst, jag surfar och jag surfar jättemycket.
Inte är det så dumt alla gånger heller, jag jobbar ju ändå på ett IT-bolag, så det kan ju inte skada. Men visst, ibland blir det som med TV-tittande, att man bara zappar runt och kollar på samla gamla grejer och bloggar som inte uppdaterats. Man kan kolla facebook lite för många gånger på en dag. Och jag gör nog det de flesta dagar.

Jag läser en del bloggar. Kanske inte följer slaviskt, men som man kikar in på ibland, eller ibland bara en gång.
Det roligaste med att läsa bloggar är ju om man har någon personlig koppling till personen i fråga, dvs, vet vem denne person är i verkligheten. En gammal kollega, klasskompis eller släkting exempelvis.
På andra plats kommer skojiga kända människor, som uppdaterar ofta, alltså flera inlägg om dagen helst, en förutsättning är antagligen att de får betalt för bloggningen och därmed har det som bisyssla.

Vart vill jag komma?
Det har nog inte undgått någon, inte ens de med icke existerande internet-personlighet, att många bloggare tar ett kort på sig själva i spegeln för att lägga ut på bloggen vad de har på sig idag.
Fnissande leker jag ibland med tanken på om jag skulle hålla på och ta kort på mig själv och lägga ut. Det hade inte varit någon stilbildande modeblogg ens när jag jobbade, men nu, nu när jag är mammaledig... Vilken kavalkad av outfits jag kunde bjuda på! För att inte tala om frisyrer (jag har nyligen klippt mig själv i vad som närmast kan beskrivas som någon typ av page... du hajar?).

Vad kan jag säga... Det är mycket tajts. Mycket linnen. Mycket diadem. Det är mycket "om det ringer på dörren så öppnar jag inte"-outfits.
Det är väldigt lite plattång. Mascara. Smycken. Strykjärn.


Så, bara för att, en "dagens".

No comments: