Thursday, June 24, 2010

Hello africa


Detta dricker jag av i sommar. Trots att jag efter viss tids sjukdom fått veta att jag har lite för högt på ett av levervärdena (inte det alkoholrelaterade dock) och att jag har min lilla bäbis att amma och ta hand om. Ett glas då och då, det kan inte skada någon!

Många tänker på Sydafrika just nu, vuxna män springer efter en boll och sparkar på den med olika lyckade resultat där. Ju äldre jag blir desto svårare får jag att bry mig om saker som tidigare varit perifera intressen.

Det blir en snävare och snävare ring av intressen och människor omkring mig. Fotboll får betecknas ytterst perifert och när inte ens Sverige spelar så får det också räknas till de ämnen som hör till det mest ointressanta.

I alla fall. Jag tänker ofta på Sydafrika, detta världens antagligen vackraste land. På människorna, de lyckliga och vänliga. På vädret, det iskalla och heta. På vinet, det oslagbara. Sedan ett par år tillbaka har det liksom bara blivit så att jag bara köper vin från Sydafrika. De är ju helt enkelt bäst!

Så vill man ha lite avkoppling i hammocken så är det lite Boschendal rosé som bör vila i glaset.

No comments: