Saturday, April 21, 2007

Lediga lördagar!

Lediga lördagar är svåra! Jag jobbar varannan lördag, så då blir den andra lördagen väldigt viktig och helig. Helst ska inget vara inbokat så att man har dagen fri för vad spännande som helst, men planer blir det ändå, man skall inte klaga... Men så kommer plötsligt lördagarna som är helt tomma. När ens sambo jobbar olyckligtvis och man vaknar när man vill, äter frukost och löser melodikrysset, sedan har liksom hela dagen gått på något sätt...
De SEX år jag jobbat på Åhléns har gett mig en skruvad inställning till helgen, så nu vet jag inte ens hur man gör på lördagar... Inget blir gjort. Den där dagen man skulle ta till att rensa vinden/garderoben kommer inte, man åker inte till Tjolöholms slott, eller Lysekil. Man bakar inte bröd, testar recept, syr en klänning eller går på loppis. Man sitter hela dagen och funderar ut det absolut mysigaste och roligaste man skulle kunna göra en helt ledig lördag. Vilket leder till att man sitter i soffan sätter på lite kaffe då och då, funderar ut något att ta på sig till kvällen, tittar ut genom fönstret, speglar sig på jättenära håll för att kartlägga små oplockade ögonbryn och går till Konsum. Jätte upptagen... Vilken tur att man blir så här helt ledig någon gång... Så man får känna sig fri. Har till och med missat Gilmore Girls reprisen med mitt totala apatiska fantasilösa stadium...

No comments: